Cavalieri Grigi - Mi sa che è la volta buona!!!
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 Messaggio Inviato: Gio Dic 02, 2010 10:22:01    Oggetto:
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GabBorg ha scritto:
come disse Palpatine al bimbo anakin: osserveremo attentamente i tuoi progressi! Incazzato!

Questo codex si rivela mooolto interessante. Poche scelte, ma molto interessanti!!!!

Teniamolo d'occhio.

Però dobbiamo aspettare fino a maggio? Il ce mi fa supporre che a gennaio ci siano uscite solo di modelli, invece che codex... ergo mi aspetto il Talos nuovo, gli ossessi... e chissà magari i soggiogatori con le bestiacce smile

mah strano che spostino a maggio.. cmq se lo fanno è per fare uscire un altro codex prima, sarebbe troppo grande il buco da novembre a maggio!!!

a me sembra 1 po' strana l'unione delle macchine penitenti, preti e c... quella è roba decisamente fuori bg per i cavalieri e mooolto caratteristica per le sorelle.
unire tutto implica stuprare un attimo il bg, ma non sarebbe la prima volta.
in ogni caso un supporto leggero di macchine penitenti che accompagnano i cavalieri me lo vedo MOOOLTO bene!!! big grin
mi sa che dovrò prendere la terza macchina.... cool

la seconda ondata di DE non si vedrà prima di 1 annetto, come hanno fatto con tutti gli altri codex.
se ne riparla al prossimo autunno!!

ti stai convertendo agli recchieapunta??? wink
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 Messaggio Inviato: Gio Dic 02, 2010 11:29:25    Oggetto:
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ancora...

Glad you guys could make it! Now it is time for the real good stuff. Let us not dilly dally! If people take these rumors and run just mention where ever you post them where you got them from that is all I ask!

GKs have access to many weapon upgrades.

GKs can pay for + str or rending for their storm bolters

Grand Masters give D3 special powers to Grey Knight units. Things like Digital Weapons, Master Crafted weapons, Wolf Standard, but with GK names.

Psycannon is Str 7 rending ap 4 either can fire 2 shots moving or 4 shots standing still.

Incenerator Str 5 ap 4 rending

Callidus Assassin = Long Fangs and Lootas no more. Works like Lictors/Marbo drops a str 4 ap 2 large blast when enters play and can still use the Neural Shredder which is now Str 8 ap 2.

The other Assassin are just updated versions of their old selves with the Culexus especially devastating to Psykers.

Their are three special character Inquisitors at least one will make Henchman Troop choices.

One GKs Special character will make Purgation Squads Troops (yes you heard that right) you can spam psycannons all you want.

One GK Special Character can take cheap termies talking Chaos Space Marine Terminator Cheap.

Grey Knights are “around” Plague Marine Cost

GKT are “around” vanilla marine termy cost.

Nemesis Force Weapons can be upgrade as well (increase initiative is one option).

Grey Knights do get a MC a cross between a Talos and Karamazov Elite choice. The plastic kit is done on this one so expect it with GK launch.

Dreadnoughts are Heavy Support.

GKT can mix and match Nemeis Force Weapons and TT/SS and get psy weapons as well.

Any GK unit can once per game gate of infinity with no deviation in the movement face and can shoot, but not assault. This could still be changed to become the new Grey Knight Teleport Attack and moved to Fast Attack slot.

Fluff– All GKs are subservient to the Inquisition beck and call. The drivers of GK vehicles are the Psykers not the vehicles themselves.

Ok guys that is it for now as I am able to get more specifics will have more updates.

I have held back one leak that I find to be the best. All of you come back to Blood of Kittens on Friday where the best Grey Knights have to offer will be revealed. No registration required.

Thanks again for joining up! Please stick around start a group, make some comments, and generally enjoy the new Blood of Kittens!
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 Messaggio Inviato: Gio Dic 02, 2010 11:46:43    Oggetto:
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Citazione:
a me sembra 1 po' strana l'unione delle macchine penitenti, preti e c... quella è roba decisamente fuori bg per i cavalieri e mooolto caratteristica per le sorelle.
unire tutto implica stuprare un attimo il bg, ma non sarebbe la prima volta.


Mah. Ho un po' il dubbio che faranno un codex inquisizione invece di chiamarlo GK. Tenendo fuori ovviamente le sorelle che potrebbero avere una loro storia a parte.

Citazione:

ti stai convertendo agli recchieapunta??? wink


Nono.... non posso avere SOLO eserciti 'cattivi'
Belli ma li lascio ad Ivan.

Per ora sono assolutamente convinto dei Necron che se rifanno a breve convoglieranno le mie energie lì...
e del caos, che fa skifo come codex, ma rimane incline perfettamente alle mie caratteristiche di gioco e mi piace sempre di più. La speranza è che lo rifacciano in futuro variegato come era prima.

Poi guardo sempre con un po' di interesse gli eserciti buoni... non si sa mai. Per ora quello che mi piace di più sono i lupi, ma non mi convincono al 100% quindi aspetto i nuovi tau e vediamo come sono. Non si sa mai.

Come priorità ho il compito di riprendere a dipingere... faccio una fatica a riniziare, però la voglia c'è. Finite le poche cose che mi sono rimaste in 'grigio', valuterò che nuovi acquisti fare.

SUMMON NEW CODEX TAU!
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 Messaggio Inviato: Ven Dic 03, 2010 11:12:23    Oggetto:
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Spero nelle ferie di Natale in tante sessioni di costruzione/pittura.

E' una buona occasione per riprendere!
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 Messaggio Inviato: Ven Dic 03, 2010 11:58:34    Oggetto:
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Per me è peggio, le vacanze di natale sono una buona occasione per stare con Manu, non la vedo mai!!! Razz Razz Razz

In realtà dovremmo fissare un giorno per la pittura, coem Tambu e Marco insegnano... insieme è più facile farlo.
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 Messaggio Inviato: Ven Dic 03, 2010 14:39:52    Oggetto:
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GabBorg ha scritto:
Per me è peggio, le vacanze di natale sono una buona occasione per stare con Manu, non la vedo mai!!! Razz Razz Razz

In realtà dovremmo fissare un giorno per la pittura, coem Tambu e Marco insegnano... insieme è più facile farlo.


conto anche io nella pausa natalizia (fra una tittata e l'altra!! wink) per andare 1 po' avanti.
sto cmq lavorando anche in questo periodo e credo che un paio di ore alla settimana si possano fare sempre. vogliono già dire molto!!!
la serata "fissa in compagnia" fa di brutto, ma solo se ci si vede spesso... altrimenti si perde molto tempo in chiacchere, che va poi bene lo stesso, ma è poco produttivo!!

ps:sono a buon punto della capsula anche se ci vorrà ancora 1 po' per finirla... auguri a chi ne ha prese 2/3... è MOOOLTO + complessa di quanto sembri ad una prima occhiata!!
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 Messaggio Inviato: Sab Dic 04, 2010 09:08:35    Oggetto:
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 Messaggio Inviato: Gio Dic 16, 2010 15:26:07    Oggetto:
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non ricordo bene tutto quello che avevo mandato quindi riparto daccapo!! wink
mi piace MOLTO quello che sta venendo fuori... ma qualcuno oltre a me li legge sti pipponi di rumors?? big grin
mi piacerebbe vedere qualche vostro commento... tanto per parlare!!

1) Further reinforcement of this being a Grey Knight/Inquisition book. Almost all the chatter has died down regarding inducted IG, and allied Space Marines. This is fundamentally said to be an Astartes book with some flavoring added in.

2) Lots of talk of the book containing all Grey Knights units with only Imperial Assassins and Inquisitors w/retinues as choices not hailing from Titan.

3)Speaking of Inquisitors, they are said to reflect the entirety of the Inquisition (whatever that means), as opposed to the previous codex's "Daemonhunters" focus.

4) As you would imagine from #2 above a lot of units from the current Daemonhunters codex are missing. Daemonhosts, DeathCult Assassins, Inquisitorial Stormtroopers are all supposedly being wrapped into the Inquisitor's retinue options along with all the old favorites. These retinue units have many, many, exotic options (said to easily outstrip the Dark Eldar Archon's retinue options).

5) Lots of all new psychic powers all around, including Grey Knight Vehicles who are said to be difficult to stop.

6) Stormraven is a GO! It is also said to fulfill a critical role in the codex with the Grey Knight infantry having little access to "traditional" heavy and special weapons found in other Marine books.

7) LOTS of new independent characters, and tons of new Grey Knight fluff.

Cool Continued chatter of both GK Terminators and powered armored versions as troops.

9) Talk places this codex at the new extreme of "elite" armies, in the 40k metagame diametrically opposed to horde type play.

10) Talk still points to March 2011 for this one.

---------

Quote 1. GK codex WILL NOT have inducted units. Allies are effectively gone!

2. If it has boobies it will not be in the GK codex if has man parts it will be in this dex. That means Penitent Engines, Argo flagellants, Priests are in.

3. GK and GKT have plastic kits and will be troop choices.

4. Release Date is March-May window.

5. The Stormraven is in (duh) and along with Penitent Engines are currently the only two Fast Attacks slots in the dex.

6. Look for HQs changing the FoC around

7. GW will not take away your toys meaning if you bought 50 Imperial Storm Troopers they will have a place in the GK codex

8. Assassins are in as an Elite slot and any type of GK army can take them.

GKs are Space Marines they do not have Fearless or Stubborn they have Combat Tactics and They Shall Know No Fear

GKs only vehicles options are Land Raiders, Razorbacks, Rhinos, Chimera and Stormraven. All GK vehicles are immune to Shaken and Stunned. Stormraven is not a dedicated Transport.

GKs do not get Bikes, Jump Packs, or Chaplains

All GKs are psyker and their powers act very much in the same way as Psyker Battle Squad.

GKs will not have access to most Vanilla Marine Gear especially Heavy Weapons and Special Weapons (No Melta Spamming)

Brother-Captain Stern has Eternal Warrior and his attacks can remove models from play.

The Grand Master gives out special abilities to GK units (Not USRs) We are talking weapon upgrades and minor wargear bonuses.

All GKs cause Deep Striking units to mishap if placed within 6 inches of any Grey Knight unit.

All GKs Nemesis Force Weapons are Force Weapons and no longer Str 6.

Unlike the Archon’s court from the Dark Eldar Codex Henchman + Witchhunter rejects are Elite slots. These Squads can be mixed and have many options. For instance the Warrior can get Storm Shields and power weapon. Henchman act more like Beast Master Squads than the Archon’s Court.

Henchman include everything Daemonhosts, Death-Cult Assassins, Argo flagellants, Priests, Stormtroopers, Warriors

Holocaust is now 12 inch range large blast

Mystic is now only a teleport homer

All GK vehicles are immune to Shaken and Stunned (Sacred Hull). Stormraven is not a dedicated Transport. All GK vehicles are psykers with LD 10

Blessed is now a vehicle psychic power that picks one facing and raises the AV by 2 to a max of 14

GKs have access to GK Command Squads giving them access to Apothecaries (FNP)

Vindicare has unlimited ammo for all special shots.

GKs have access to many weapon upgrades.

GKs can pay for + str or rending for their storm bolters

Grand Masters give D3 special powers to Grey Knight units. Things like Digital Weapons, Master Crafted weapons, Wolf Standard, but with GK names.

Psycannon is Str 7 rending ap 4 either can fire 2 shots moving or 4 shots standing still.

Incenerator Str 5 ap 4 rending

Callidus Assassin = Long Fangs and Lootas no more. Works like Lictors/Marbo drops a str 4 ap 2 large blast when enters play and can still use the Neural Shredder which is now Str 8 ap 2.

The other Assassin are just updated versions of their old selves with the Culexus especially devastating to Psykers.

Their are three special character Inquisitors one of which will make Henchman Troop choices.

One GKs Special character will make Purgation Squads Troops (yes you heard that right) you can spam psycannons all you want.

One GK Special Character can take cheap termies talking Chaos Space Marine Terminator Cheap.

Grey Knights are around Plague Marine Cost

GKT are normal vanilla marine termy cost.

Nemesis Force Weapons can be upgrade as well increased initiative is one option.

Grey Knights do get a MC a cross between a Talos and Karamazov Elite choice. The plastic kit is done on this one so expect it with GK launch.

Dreadnoughts are Heavy Support.

GKT can mix and match Nemesis Force Weapons and TH/SS and get psy weapons as well.

Any GK unit can once per game gate of infinity with no deviation in the movement face and can shoot, but not assault. This could still be changed to become the new Grey Knight Teleport Attack and moved to Fast Attack slot.

Grey Knights will be see the return of the 2 wound terminator. These new elite terminators will have 2 wounds and FNP and access to all the upgrades and options of all GKT in the codex. To make things more interesting one special character can make these terminators troop choices. What remains to be seen is if they will get Eternal Warrior…

---------

Originally Posted by stinger989 View Post
They will not get bogged down and there is two versions of the dredknight as i have read the first option will run ya 130pts with a gatling psycannon (heavy 12), and a heavy incinerator gun (fires like a hellhound) and its armed with two dred cca. the second is a dred same as above but also armed with a jump jet which will run 205pts and can move 12" then once per game it can boost to move 30" but may not assault afterwards.

as reguarding the rumors with upping the armor value that is not going to happen although there is a power that allows the vehicle to negate crew stunned and crew shaken.
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 Messaggio Inviato: Gio Dic 16, 2010 17:30:07    Oggetto:
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io leggo e quando posso o ho qualcosa da dire commento big grin

Per ora mi piace molto quello che vedo... Vedremo!!!!

Intanto incrociamo le dita... l'inquisizione mi è sempre piaciuta e se riparte sono + che felice.

Gab
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 Messaggio Inviato: Ven Dic 17, 2010 09:51:51    Oggetto:
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GabBorg ha scritto:

Per ora mi piace molto quello che vedo... Vedremo!!!!
Gab

già.. alcune cose sono anche un po' uber...
macchine penitenti come leggeri, terminator come truppe e terminator elite con 2 ferite, personaggio speciale che fa diventare truppa i purificatori (tipo devastatori...), veicoli psionici, nuovo camminatore ultraarmato...

alla fine con la combo giusta quasi tutto l'esercito sarà truppa, molto comodo per gli obj.
vero che nulla sarà regalato, anzi pare che siano ancora + costosi di prima, però le potenzialità ci sono!
sono anche parecchio contento di riutilizzare le macchine penitenti, i preti e il seguito dell'inquisitore che pare essere veramente vario.
anche gli assassini sembrano + usabili di prima, anche utilizzati assieme in una super unità.

peccato per l'indemoniato che non c'è + mi sa (forse nel seguito???) e per il culto della morte (idem..), queste pornodive vestite di latex sono sempre divertenti da vedere in campo!! wink

se mi mettessero anche l'exorcist sarebbe perfetto!!! cool
però niente donne in campo pare... se hanno le puppe non sono nel codex, così sta scritto!!
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 Messaggio Inviato: Ven Dic 17, 2010 11:57:40    Oggetto:
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è proprio quello che mi piace, un codex elitario, con poche unità, costose e uber.
Il concetto dell'opposto degli eserciti orda... MOLTO interessante, anche come spese economiche big grin
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 Messaggio Inviato: Ven Dic 17, 2010 12:52:00    Oggetto:
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GabBorg ha scritto:
è proprio quello che mi piace, un codex elitario, con poche unità, costose e uber.
Il concetto dell'opposto degli eserciti orda... MOLTO interessante, anche come spese economiche big grin

beh vista la quantità di termi giocabili, la storm e i vari camminatori non so quanto sia economico partendo da zero...
spero che non rifacciano anche le penitenti... sennò mi tocca comprare la terza!!! Razz
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 Messaggio Inviato: Lun Dic 20, 2010 09:05:42    Oggetto:
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 Messaggio Inviato: Lun Dic 20, 2010 11:56:51    Oggetto:
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ancora....
data prevista 2 aprile!!! cool cool cool
bello il dreadknight con la gatling psionica pesante 12 e il lanciafiamme dell'hellhound!! dehihiho!!
umm se ci sono pochi termici... i veicoli come si tirano giu??? i cannoni laser non li hanno!!
non ho ancora capito cos'hanno a forza maggiore di 7... vanno a pugni??? sarebbe molto intellettuale...


cortez-the inquisitor if my memory serves me right has a power that makes all henchmen units get a power that makes all deamons re-roll inv saves if within 6" of the unit so deamons are gonna have a very tough time vs gk


the palidan termies do not have EW.

havent read into the special chars much yet as i havent had time. but ill have a chance after x-mas.

some weapons that are new for the gk
sword that grants +2 str
halbriad that grants +2 int
one more but don't remember.

playtesting the gk the army with full squads of crusader humans and assassins in a crusader will wipe most things in one assault phase, which i can see lots of people taking. I can also see lots of people running the bolter/SB spam since they are dirt cheep.

the basic grey knights top out at 20 pts little more for the justicar.

e

there are transports for the henchmen granted you can fit them in.
gk army has access to landraiders, rhinos, stormravens, and the chimera.

stern- beleive has a ss but have not read to him yet.\

the callidus assassin got better as when she/he appears it does d6 wounds to the unit that is ap 1/2 dont remember, then can shoot the flamer then assault as normal.

normal gk dont have access to meltas. meltas are a rare occurence in the codex.



yep cortez can make henchmen troops, so you can get stormtroopers but they are now bs3 and not nearly as good. crusaders with a marine cost and coming with a pw and ss is much more attractive.

the other real winner for henchmen are the humans that come with bolters for 5pts or storm bolters for 7pts at bs 3

other troops are the palidan termies with 2 wounds and a 5++ and can get fnp with the apothicary

pergitor squads with all the extra special weapons can become troops too.

vindicar assassin is 0-3 and have the special rounds that are quite nasty
4d6+rend vs. armor
wound on a 2+
take inv save away for the rest of the game

loses his night fight rule but still has stealth.

psy cannons are str 7 with rending

drednight with gattiling psy cannon is only str 5 but 12 shots



there are no more stormtroopers in the codex except for as a inquisitorial henchmen. There is a way to get 2 wound terminators as troops in the codex rocking a 4++ and all basic grey knight troops come with a storm bolter and nemesis force weapon that counds as a power weapon but no bouns to strength and are all psy.

two psy powers they can use

hammerhand- justicar doubbles strength after modifications so is str 10
?- forget the name but test as a squad and then their storm bolters become str 5 for the turn.

they are going to be an elite army but if you run all troops you can get 60+ in a 2000pt list so really not that shabby.

there is ways to move units around for the FOC and other simillar shenanigans.



henchman squad is maxed out at 12

Here is the latest we've heard about the galaxy's favorite sniper, the Vindicare:
Exitus weapons are said to be AP:1
Both a rifle (sniper) and pistol come as standard equipment
Weapon ranges are said to be unchanged
Unlimited special Exitus ammo types are now available: ~Apparently the Imperium sends Vindicares into the field with ammo clips now!
-Hellfire (wounds on a 2+)
-Turbo Penetrator (doubles wounds, 4d6 penetration)
-Shield Breaker (victim loses invulnerables for the rest of the game)



Qualche altra novità. Il tizio è lo stesso del dreadknight e afferma di aver letto il codex.

They will not get bogged down and there is two versions of the dredknight as i have read the first option will run ya 130pts with a gatling psycannon (heavy 12), and a heavy incinerator gun (fires like a hellhound) and its armed with two dred cca. the second is a dred same as above but also armed with a jump jet which will run 205pts and can move 12" then once per game it can boost to move 30" but may not assault afterwards.

as reguarding the rumors with upping the armor value that is not going to happen although there is a power that allows the vehicle to negate crew stunned and crew shaken.

Traduzione:
(riferendosi all'ipotetica perdita del +2 in forza delle nemesi) Nn credo proprio che un'unità costosa come una di gk possa essere battuta da unità contro le quali nn potrebbe teoricamente far nulla, nn avendo tutti gli equip speciali di un sm( nn chiarifica cosa intende, potrebbe essere che nn abbiano tolto il bonus in forza o che abbiano inserito qualcosa per compensare). Ci sono due versioni del dreadknight, la prima costerà 130 punti e avrà un cannone psionico a raffica( pesante 12) e un lanciafiamme pesante come quello dell'hellhound ed è armato con due armi da mischia dei dreddy. Il secondo è simile ma ha un jump pack con un costo di 205 punti, gli consente di volare (12") e una volta per partita può turbare fino a 30", ma nn può assaltare.
Riguardo al rumor del potere psionico che aumenta la corazza dei veicoli nn ci sarà sebbene ci sarà un potere psionico per ignorare veicolo scosso e stordito.

Uscita prevista per il 2 aprile( primo sabato del mese)

Un'altra chicca da warseer:
Sembra che il "camminatore" dei gk sarà una cosa tipo macchina penitente guidata da un gk e avrà le regole delle creature mostruose con un sacco di upgrade interessanti. Lo chiamano "dreadknight" per ora. Come dicono gli anglofoni:" take it with a grain of salt" ovvero considerate che sono sempre rumors.
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 Messaggio Inviato: Mar Dic 21, 2010 10:10:53    Oggetto:
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InqBantoo ha scritto:

bello il dreadknight con la gatling psionica pesante 12 e il lanciafiamme dell'hellhound!! dehihiho!!


ficuooooo asd
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